En bild på Inleed
En bild på City-Network
En bild på Binero
En bild på Loopia
En bild på Webbdo
En bild på FS-Data
Från 29 kr per mån
Nytänkande webbhotell
Just nu 5 kr första året
Stabilt webbhotell
Från 69 kr/mån
Bäst i test 2009 & 2010
Från 84 kr/mån
Bästa kundsupport
Från 9 kr/mån
Fokus på kunden
Bäst stabilitet
Ett grönt webbhotell
Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell


Fler kunder med Adwords

Här ska webbhotellforetag.se visa dig hur Adwords fungerar. Vi tycker det är viktigt eftersom Adwords är ett av de allra bästa redskapen för dig som vill att din företagshemsida ska synas på nätet, vilket är en extremt viktig del av marknadsföringen.

Så funkar Adwords

Som du känner till har Google den överlägset största och viktigaste sökmotorn i världen och syns man inte i sökresultaten på Google så finns man inte, i alla fall inte för de kunder som söker efter en produkt med Googles sökmotor. Det är därför du bör sökmotoroptimera din hemsida men du kan även betala för att synas på Google, det vill säga hamna i de annonsfält längst upp och vid sidan av sökträffarna.

Principen för att få sin företagshemsida att synas med Adwords är enkel. Du betalar (oftast) en viss summa till Google för varje gång någon klickar på dina annonser och ju mer du betalar för klicken desto större är chansen att du hamnar högt i sökresultaten när någon söker på de nyckelord du har registrerat hos Adwords.

Tips

  • Använd Google Adwords sökordsplanerare och välj ”Sök efter nya sökords- och annonsgruppförslag” och fyll i vilken produkt och produktkategori ditt företag säljer och knappa in din företagshemsidas webbadress så får du upp en massa fina förslag på sökord du kan använda dig av.
  • Kolla även hur många som söker på specifika sökord under ”Få sökvolym för en lista med sökord eller gruppera dem i annonsgrupper” i sökordsplaneraren.
  • Använd säljande rubriker och innehåll i dina annonser, det gör att fler kommer att klicka på din annons.
  • Gör en budget för hur mycket pengar i månaden du vill lägga på Adwords.
  • Gör en uppföljning och kolla vilka sökord som funkar bäst i Adwords kontrollpanel och vilka som du kanske bör plocka bort. Testa nya sökord om du inte är nöjd.