En bild på Inleed
En bild på City-Network
En bild på Binero
En bild på Loopia
En bild på Webbdo
En bild på FS-Data
Från 29 kr per mån
Nytänkande webbhotell
Just nu 5 kr första året
Stabilt webbhotell
Från 69 kr/mån
Bäst i test 2009 & 2010
Från 84 kr/mån
Bästa kundsupport
Från 9 kr/mån
Fokus på kunden
Bäst stabilitet
Ett grönt webbhotell
Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell Till webbhotell


Enkel SEO

Om du har en viktig företagshemsida som du förmodligen vill ska synas är det bra om du marknadsför din hemsida i sociala nätverk som Facebook, med hjälp av Google Adwords och så vidare, men det är även viktigt att se till att sökmotorerna, framför allt Google, hittar din sida och se till att hamna högt upp bland sökträffarna. Det här kan man fixa genom att sökmotoroptimera sin företagshemsida, det vill säga använda sig av SEO (Search Engine Optimizing).

Om du har ett lite större företag är det bäst att låta några SEO-proffs sköta det här, men annars kan du faktiskt göra en hel del själv för att få hemsidan högre upp på Google, både genom att anpassa själva hemsidan (On Page SEO) och se till att den får lite länkar från andra hemsidor och bloggar som gör att den rankar högre. Här ska vi på webbhotellforetag.se visa dig hur du kan göra.

On Page SEO

  • Sökord. Använd relevanta sökord i dina rubriker och i den löpande texten. Läs mer om det här under Fler Kunder.
  • Rubriker och titlar. Se till att varje sidas titel har en H1-tag, huvudrubrikerna H2-taggar och underrubrikerna H3-taggar, det gör att Google lättare ser vad din hemsida och dina undersidor handlar om.
  • Permalänkar. Se till att permalänkarna på dina undersidor ser ut så här: hemsidansnamn.se/undersidans titel.
  • SEO-tillägg. Använd SEO-tillägg som All in One Seo Pack eller SEO Ultimate om du använder WordPress samt en XML-sitemap. Sitemappen gör att din sida indexeras bättre av sökmotorerna och de andra SEO-tilläggen gör att du kan anpassa din sida bättre för Google och andra sökmotorer.
  • Länka på sidan. Länka en del mellan dina undersidor, från startsidan till undersidorna samt från undersidorna till startsidan, men överdriv inte. Det kan få upp din företagshemsida några snäpp och brukar gillas av kunderna eftersom det gör att de lättare kan navigera på din hemsida.
  • Uppdatera hemsidan med jämna mellanrum.

Off Page SEO

Det mesta som har med Off Page SEO att göra är länkar. Försök att få länkar från bloggar och hemsidor som skriver om de produkter ditt företag säljer. Du kanske även kan erbjuda att länka till deras hemsida i gengäld. Du kan även registrera din företagshemsida i en länkkatalog som då länkar till dig.

Tyvärr är det inte alltid så enkelt att få massor av länkar på egen hand, såvida det inte är många som gillar ditt företag och din hemsida för då kommer de utav sig självt. Annars bör du nog anlita en SEO-konsult som sköter din Off Page SEO och fixar massor av länkar åt dig, då kommer din hemsida garanterat att synas eftersom bra Off Page SEO ger ett bättre resultat än On Page SEO.